Nejlepší auto na práci, které jsem kdy měl, říká kurýr o elektromobilu
Je tichý, má skvělé jízdní vlastnosti i zrychlení. Tak popisuje svůj pracovní elektromobil řidič kurýrní služby DoDo. Dojezd mu bez problémů vystačí na doručení všech objednávek a v městském provozu si nemusí lámat hlavu s řazením.
Michal Chovanec je řidič doručovací společnosti DoDo. Rozváží jídla z pobočky KFC u pražské stanice metra Budějovická. Chvíli po začátku směny mu pípne na mobilu první objednávka od zákazníka a za chvíli hned druhá. Obě jídla musí uložit do tašky, která se nahřeje na speciálním nástavci, aby objednávky po cestě nevychladly.
Poté vyráží k elektrickému Peugeotu 208. "Tohle auto si pro naší práci nemůžu vynachválit," říká kurýr. Jde o 1 ze 7 elektromobilů, které má společnost v České republice k dispozici. Michal jezdí jako řidič doručovacích služeb už 8 let, posledních 5 pro DoDo. Zde si už vyzkoušel třeba vůz Škoda Citigo na stlačený zemní plyn. Oproti současnému automobilu měl ale nižší výdrž.
"Tenhle Peugeot má při plném nabití dojezd 360 kilometrů. My denně najezdíme 100-120, výjimečně 150 kilometrů, takže nám auto v pohodě vydrží celou směnu a na jejím konci ukazuje 200 nebo minimálně 150 kilometrů dojezdu," vypočítává Michal Chovanec. Nižší dojezd elektromobil ukazuje při dynamičtější jízdě a zapnuté klimatizaci.
Tichý provoz a pohodlná jízda
"Zrychlení, jízdní vlastnosti, komfort, to všechno je super," pochvaluje si řidič elektromobil. V Praze, kde často naráží na semafory a kolony, oceňuje také skutečnost, že nemusí řadit. Před 3 lety měl právě z řazení v starém automobilu zánět loketního kloubu. "Normálně máme třeba 20 objednávek za den, ale když je zima nebo déšť, je jich více. To je pak člověk obzvlášť rád za všechno, co mu uleví," dodává.
Poté, co předá první objednávku, zapíná klimatizaci a rekuperaci. Auto tak brzdí elektromotorem, čímž zároveň zpětně dobíjí baterii. Michal tak nemusí příliš často šlapat na brzdu, zvládne to za něj motor. Druhý zákazník čeká v Braníku, pak se kurýr vrací zpátky na Budějovickou. Tady auto hlásí, že zvládne ujet ještě 334 kilometrů.
Jako největší přednosti vozu uvádí Michal tichý provoz a to, že nemusí řešit startování a vypínání motoru. Říká, že jde asi o nejlepší auto, které jako kurýr kdy měl. "Komfort jízdy je jednou z méně zmiňovaných, ale významných předností elektromobilů. Řidiči velmi rychle přivyknou bezhlučnosti a nezřídka slýcháte, že do auta se spalovacím motorem se jim zpátky nechce," potvrzuje obchodní ředitel ChargeUp Ondřej Synek